من و پسرم


من و پسرم


خواص نقره

بسمه تعالي

نانو نقره

داستان خاصيت ضد ميكروبي نقره داستاني معاصر نيست بلكه اين خاصيت از ديرباز شناخته شده بوده و بكار مي رفته است براي مثال در جنگها جهت ترميم زخمهاي سربازان روي زخم سكه اي از جنس نقره قرار ميدادند و سپس محل زخم را مي بستند و يا براي نگهداري مواد غذايي از ظروف نقره اي استفاده مي شده است، و علت شيوع نيافتن بيماريهاي مسري در مناطق اعيان نشين را به ظروف نقره نسبت ميدهند.

دانشمندان مكانيسم هاي متفاوتي را براي تبيين اثرگذاري نقره بر ميكروبها يافته اند. به دليل همين تعدد مكانيسم ها است كه ميكروبها نميتوانند نسبت به نقره سازگار شوند و يا مقاومت پيدا كنند.

امروزه به مدد فناوري نانو ساخت ذرات نقره در ابعاد نانو ميسر گشته است  ذرات نانو نقره به ما اين امكان را ميدهند كه با كمترين غلظت خاصيت ضد ميكروبي بسيار قوي را از فلز نقره شاهد باشيم.

در ميان مكانيسم هاي متعددي كه از فلز نانو نقره شناخته شده است ، دو مكانيسم بصورت بارز در نظر گرفته مي شود كه به شرح زير است.

مكانيسم يوني:

در اين مكانيسم ذرات نانو نقره فلزي به مرور زمان يون هاي Ag+ را از خود ساطع ميكنند. اين يونها طي واكنش جانشيني باندهاي  HS- را در جداره ميكرو ارگانيسم  به باندهاي AgS- تبديل مي كنند كه نتيجه اين واكنش تاتوره شدن و تلف شدن ميكرو ارگانيسم است.

مكانيسم كاتاليستي:

اين مكانيسم كه بيشتر در مورد كامپوزيتهاي نانونقره – سمي كانداكتورها صدق مي كند ذرات نانو نقره روي پايه هاي نيمه هادي مانند Tio2 يا Sio2  قرار گرفته ميشود در اين حالت پايه هاي نيمه هادي بدون نياز به انرژي نور به دليل كاهش سرعت الكترونها بين لايه ظرفيت و لايه هدايت اتم به حالت پايداري از حضور حفره هاي + و تراكم e(_) ميرسند در اين وضعيت ذره مانند يك پيل الكتروشيميايي عمل ميكند و با اكسيد كردن اتم O2 يون-O2 و با هيدروليز H2O ، يون OH+ را توليد ميكنند كه هر دو از بنيانهاي فعال در گروه اكسيژن فعال هستند كه از قوي ترين عاملين ضد ميكروب نيز مي باشند.

تحقيقات متنوعي روي انواع ميكروبها جهت اثرگذاري ذرات نانو نقره صورت گرفته است و تا كنون بيش از 600 نوع ميكروب اثر پذير شناخته شده اند كه از آن جمله مي توان حتي به ويروس ايدز نيز اشاره كرد . در ذيل بيش از 100 نوع ميكروب شناخته شده به همراه منبع آنها ذكر شده است:


Anthrax Bacilli [2, 3]
Appendicitis (post-op) [3]
Axillae and Blind Boils of the Neck [10]
B. Coli [2]
B. Coli Communis [7]
B. Dysenteria [2]
B. Pyocaneus [2]
B. Tuberculosis [7]
Bacillary Dysentery [4]
Bladder Irritation [12]
Blepharitis [13]
Boils [10]
Bromidrosis in Axille [12]
Bromidrosis in Feet [10]
Burns and Wounds of the Cornea [13]
Cerebro-spinal Meningitis [3, 9]
Chronic Cystitis [10]
Chronic Eczema of Anterior Nares [10]
Chronic Eczema of Metus of Ear [10]
Colitis [4]
Cystitis [8]
Dacrocystitis [13]
Dermatitis suggestive of Toxaemia [4]
Diarrhoea [4]
Diptheria [3]
Dysentery [3,6]
Ear "Affections" [5]
Enlarged Prostate [12]
Epiditymitis [10]
Erysipelas [3]
Eustachian Tubes (potency restored) [8]
Follicular Tonsilittis [10]
Furunculosis [3]
Gonococcus [7]
Gonorrhoea [10]
Gonorrhoeal Conjunctivitis [10]
Gonorrhoeal Opthalmia [13]
Gonorrhoeal Prostatic Gleet [11]
Haemorrhoids [12]
Hypopyon Ulcer [13]
Impetigo [10]
Infantile Disease [16]
Infected Ulcers of the Cornea [13]
Inflammatory Rheumatism [3]
Influenza [11]
Interstitial Keratitis [13]
Intestinal troubles [6]
Lesion Healing [12]
Leucorrhoea [8]
Menier's Symptoms [8]
Nasal Catarrh [5]
Nasopharyngeal Catarrh (reduced) [8]
Oedematous enlargement of Turbinates without True Hyperplasia [9]
Offensive Discharge of Chronic Supporation in Otitis Media [10]
Ophthalmology [12]
Ophthalmic practices [5]
Para-Typhoid [3]
Paramecium [1]
Perineal Eczema [12]
Phlegmons [3]
Phlyctenular Conjunctivitis [10]
Pneumococci [2]
Pruritis Ani [12]
Puerperal Septicaemia [15]
Purulent Opthalmia of Infants [13]
Pustular Eczema of Scalp [10]
Pyorrhoea Alveolaris (Rigg's Disease) [8]
Quinsies [8]
Rhinitis [9]
Ringworm of the body [10]
Scarlatina [3]
Sepsis [16]
Septic Tonsillitis [10]
Septic Ulcers of the legs [10]
Septicaemia [5, 8]
Shingles [8]
Soft Sores [10]
Spring Catarrh [10]
Sprue [6]
Staphyloclysin (inhibits) [2]
Staphylococcus Pyogenea [7]
Staphylococcus Pyogens Albus [2]
Staphylococcus Pyogens Aureus [2]
Streptococci [7]
Subdues Inflammation [12]
Suppurative Appendicitis (post-op) [10]
Tinea Versicolor [10]
Tonsillitis [8]
Typhoid [3]
Typhoid Bacillus [14]
Ulcerative Urticaria [4]
Urticaria suggestive of Toxaemia [12]
Valsava's Inflammation [8]
Vincent's Angina [10]
Vorticella [1]
Warts [12]
Whooping Cough [8]

 

نقره ضد ميكرب  است!

دكتر  احمد علي آقا رفيعي

 "لا تختموا بغير الفضه فان رسول الله عليه و آله قال" جز انگشتر نقره بدست مكنيد زيرا پيامبر فرمود خدا پاك نكند دستي كه در آن انگشتر آهن باشد.

نقره صد ها بار بيش از ساير مواد ضد عفوني كننده موثر است و 650 ميكرب را از بين مي برد . شايد خود شما كه هميشه يك انگشتر نقره با نگين عقيق در دست داريد ,اطلاع نداشته باشيد كه چه خاصيت بزرگي در اين فلز گرانبها هست وچگونه بدون اينكه خود بدانيد  مراقب سلامت شماست.اخيرا"  دكتر هاري ماركراف استاد  پزشكي دانشگاه سانت دويس  پس از آزمايشهاي متعدد اعلام كرد كه نقره صدها بار بيش از ساير داروهاي ضد عفوني و ضد ميكرب , ميكربها را از بين مي برد در حاليكه  نقره به تنهايي مي تواند   650  ميكرب را نابود كند  بدون اينكه مانند  ديگر ضد عفونيها عوارض بعدي بر جاي گذارد . استاد ديگري بنام  چالز  فوكس  دارويي از نقره تهيه كرده است  به نام  سولفاديازين نقره , كه در معالجه سر ما خوردگي و جوش هاي پوستي و در  هفتاد در صد سوختگيهاي جلدي مورد استفاده قرار مي گيرد .همچنين شر كت هاي هواپيمايي انگلستان , سويس , آلمان , اسكانديناوي, فرانسه ,كانادا , ايتاليا  , ژاپن  و... از آن در داخل هواپيما به عنوان يك ميكرب كش قوي استفاده مي كنند  . حتي در سويس براي ضد عفوني كردن آب آشاميدني شهر از نقره استفاده مي كنند. فضه ( نقره ) در تفريح و دلگشايي قلب , نزديك به  يا قوت  است . براي بد بويي دهان  و رفع رطوبتهاي لزج و عفونت بلغم و ماليخوليا , ديوانگي , وسواس , سرفه , استسقا , طحال , سنگ مثانه و كليه ها سودمند است . ضمادش تحليل  برنده  ورمها  و با جيوه كشته شده براي رفع بواسير  مفيد است . نقره در  داروهاي  چشم جهت روشنايي  و تقويت  چشم سودمند است  , مصلح ضرر   نقره ,   كتيرا  است . گوگرد خام باعث  سياهي آن مي شود  اما  ماليدن نمك رفع سياهي آن كند .      

خواص عقيق

بشیر دهان می گوید:

به امام باقر علیه السلام گفتم:« چه نگینی برای انگشترم انتخاب کنم؟
فرمود:« چرا عقیق سرخ و زرد و سفید را انتخاب نمی کنی؟ اینها در بهشت، سه کوه‌اند. معدن عقیق سرخ در بهشت در کنار خانه رسول خدا است، معدن عقیق زرد در کنار خانه فاطمه عليه اسلام و معدن عقیق سفید در کنار خانه اميرالمومنين علی علیه السلام.
پای هر کوهی رودی روان است از برف سردتر، از عسل شیرین تر و از شیر سفیدتر، که جز محمّد و آل محمّد و شیعیانشان از آن نمی نوشند.
هر سه رود از حوض کوثر سرچشمه می گیرند و به یک جا می ریزند. این کوه های سه‌گانه خداوند را تسبیح و برای دوستان آل محمد استغفار می کنند. شیعیان آل محمّد هر یک از این سه عقیق (سرخ، زرد، سفید) را به انگشت خود کنند، جز خوبی و نیکویی و فراوانی ِ روزی و امنیت از بلاها و شر پادشاه ستمگر و انچه که مایه ترس آدمی است نخواهند دید.

عقيق چيست ؟

عَقیق گونه‌ای سنگ گران‌بها است. عقیق سنگی سیلیسی و نوعی از در کوهی است که بیشتر از سنگ یمانی تشکیل شده‌است. ویژگی عقیق ریزدانه بودن آن و روشنی رنگش است. عقیق درخشنده و دارای چمک بلورین می باشد. بهترین آن سرخ و زرد و سفید است. گونه‌ای از آن که ذرات فراوان میکا دارد و براق است دلربا نامیده می‌شود.

سنگ عقيق يا « سنگ عزت نفس » براي تقويت حس احترام به نفس و ارزش قائل شدن براي خويشتن به كار مي رود. رنگ هاي نارنجي تيره اين سنگ به خوبي بيانگر نيروي تقويت كننده چاكراهاي اول و دوم و سوم (کانال ها و مراکز انرژی بدن ) در اين سنگ است و باعث حس امنيت و عشق به خويشتن مي شود.رگه هاي صورتي رنگ موجود در اين سنگ، عشق و علاقه را در بين والدين و فرزند تقويت مي كند. اين سنگ همچنين براي بيماريهاي پوستي از جمله آكنه بكار مي رود. براي اين كار بايد سنگ را در بالاي پوست نگه داشته و براي مدت چند دقيقه بصورت دايره وار حركت دهيد.

عقیق قرمز : انرژیهای موجود در سنگ عقیق قرمز دارای اثرات شفابخش زیر میباشد:

-         درمان بیماری های کمر درد ، پا درد ، استخوان درد و همچنین دردهای ماهیچه ای

-         درمان استرس ، اضطراب ، میگرن ، انواع سر درد و بیماری های عصبی

درمان بیماری های کمر درد ، پا درد ، استخوان درد و همچنین دردهای ماهیچه ای

به طور کلی سنگ عقیق جهت درمان بیماری های کمر درد ، پا درد ، استخوان درد و همچنین دردهای ماهیچه ای مناسب و مفید است . چرا که حرکت فوق العاده ی آن باعث گردیده است که مدارات و ذرات شفابخش را به سوی خویش جذب نموده و تشکیل یک انرژی شفابخش قوی دهد . شما می توانید با کمی تمرکز ، امواج ساطع شده از این سنگ را به رنگ سبز مشاهده کنید . این انرژی در عقیق قرمز همیشه به رنگ سبز است .

طریقه استفاده : یک قطعه سنگ عقیق قرمز را به مدت ده دقیقه داخل مقداری آب نمک قرار داده و پس از آن عقیق را خارج نموده و به مدت پنج دقیقه در آفتاب بگذارید. سپس آن را به مدت ده الی پانزده دقیقه بر روی محل درد قرار دهید . این عمل را روزی یک الی دو بار تکرار کنید . چنانچه سه بار محل درد داغ شد، نشانه ی بهبودی می باشد و دیگر نیاز به انجام این روش نیست . بهتر است در این مدت استراحت نموده و محل درد تکان نخورد ؛ چرا که منجر به خارج شدن انرژی های درمانی می شود .( داغ شدن محل درد گویای انجام عمل شفا درمانی می باشد .)

درمان استرس ، اضطراب ، میگرن ، انواع سر درد و بیماری های عصبی

سنگ عقیق قرمز دارای انرژی مغناطیسی است. این انرژی چنانچه سنگ عقیق قرمز تراش خورده باشد ، ضعیف است و فقط در صورتی که سنگ تراش نخورده باشد ، جهت درمان استرس ، اضطراب ، میگرن ، انواع سر درد و بیماری های عصبی مفید است . در این روش وجود انرژی درمان و تلقینات مثبت نیز موثر است . این روش به علت طولانی بودن زمان درمان، بیان نمی شود .

نکته:

عقیق قرمز دارای نوعی نیروی قوی و پر تحرک می باشدکه قابل استفاده نبوده ولی در صورت آزاد شدن ، مدارات الکترو مغناطیسی اطراف بدن انسان ها را دچار اختلال نموده و آنها را به اختلالات عصبی و روانی مبتلا می سازد .

آیا داروها تنها درمان دردهای ما هستند؟

واقعیت غیر قابل انکار اینست که باید در درمان بیماری ها دید کلی نسبت به وجود انسان داشته و بهتر است از ارتعاشات دریافتی از سنگ های شفا بخش استفاده گردد. امروزه سنگ درمانی به عنوان مکمل سایر روش های درمانی مورد توجه دوباره قرار گرفته است.

عقیق

چون بخندد آن عقیق قیمتی                                      صدهزاران دل گرفتارش نگر

عقیق طبیعی از تجمع بلورهای سیلیس نیمه شفاف در دل طبیت زیبای ما پدید می آید وجود عناصر فلزی، رنگ های متنوع و زیبایی به آنها می بخشد که معمولاً در انواع رنگ ها و یا در ترکیبی از آنها قابل رویت می باشد.

تاثیر عقیق بر جسم و روح :  سنگ با ارزش عقیق علاوه بر آنکه در درمان بسیاری از بیماری های جسمی مانند سردردها و اختلالات سیستم عصبی موثر است، ذهن را تقویت کرده و محرک دستگاه گوارش می باشد، هم چنین عقیق ضربان قلب و جریان گردش خون را تنظیم کرده و ترشح غدد و هورمون ها را متعادل ساخته و متابولسیم سلول ها را بهبود می بخشد و بدین طریق نشاط و شادابی را به ارمغان می آورد.

عقیق از سنگ های خوش یمن بوده اندیشه را صاف و تابناک می کند و به انسان آرامش می بخشد. عقیق اقتدار و انرژی درون را افزوده و انرژی های منفی را از ما دور می سازد. عقیق با بازگشایی کانال های بسته انرژی، بیماری هایی که در اثر انسداد مجاری انرژی بوجود آمده اند را رفع می کند. نگهداری از عقیق بسیار ساده بوده و می توان حداقل هفته ای یک بار آن را در آب جاری شسته سپس در مقابل آفتاب قرار داد تا احیاء گردد.



نويسنده: رضا | تاريخ: دو شنبه 11 مهر 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |